domingo, 20 de febrero de 2011

Hablemos de movilidad

A 80 Km/h o a 100 Km/h, ¿Por qué no a 110 Km/h?, a 120 Km/h o a 130 Km/h, ¿Por qué no a 140 Km/h? eternas polémicas entre conductores que algunos políticos han adoptado en su discurso para ocultar las cadencias reales en políticas de movilidad de los partidos a los que representan. Desde el punto de vista económico, con las necesidades actuales que tiene nuestra sociedad y de la supuesta austeridad económica de la que hace gala el propio Govern de Mas, la decisión de utilizar nuestros escasos recursos económicos para cambiar nuevamente las señales de tráfico resulta como mínimo inoportuna.

La ridícula decisión de volver a modificar el límite de velocidad en los accesos a Barcelona fue momentáneamente aplazada por motivos ambientales, la situación anticiclónica así lo aconsejaba, mientras la puesta en escena mediática tampoco es proporcional al resultado obtenido, la medida ni siquiera recupera la velocidad anterior al límite de 80 km/h. lo que en el mejor de los casos supone unos escasos dos minutos de nuestro tiempo para cada viaje.

El verdadero problema para desplazarse por Catalunya es su anticuado y deficiente transporte público. El servicio de cercanías ferroviario ha sido mejorado poco o muy poco desde su creación, las consecuencias las hemos padecido todos y el estado de conservación de las carreteras secundarias es lamentable. Por el contrario, el gobierno de CiU no dudo ni un minuto en subir el precio de los peajes de las autopistas de la Generalitat, el precio de los billetes de ferrocarriles y esconder, aumentando los límites de velocidad en los accesos a Barcelona, su inexistente política de movilidad, que obliga al uso del automóvil a tantos y tantos ciudadanos.

6 comentarios:

Joana dijo...

D'acord amb tu, com gaire bé sempre.
Però de veritat cal córrer tant?, hem guanyat amb seguretat, cal espatllar l'invent per ser "sociata"?.
Son uns inconscients.

Toni Soler dijo...

Estic d'acord, no cal córrer tant

Sergi Santamaria dijo...

Toni,
ara sembla que també a 110 km/h jajaj i no perque ho digui CiU sino el PSOE

Toni Soler dijo...

Doncs mira Sergi, sembla que això de la velocitat s'ha convertit en la màxima de les agendes polítiques.

Pel meu compte, aquest cap de setmana a una mitjana de 103 Km/h el cotxe m'ha consumit 4'5 litres.
llàstima el preu

Pedro dijo...

Hola,

Normalment no m'agrada córrer. Vaig fàcilment a 105- 110 km/h en autovia. Pels viatges que faig no perd més de 5 minuts de temps.
Entenc que si tens que fer 800 km en un dia anar més lent pot ser una "putada", però la inmensa majoria del conductors no fem viatges de més de 50-80 km diaris.
Ens queixem, docs, per vici.

Salut,

Anónimo dijo...

jo viatjo sovint per tema de negocis a Alemania i tinc que agafar cotxes de lloguer.

Com potser sabeu, hi ha trams de les AutoBahn a on no hi ha limit de velocitat.

El fet de circular a 180 o 200 no implica que a Alemania l'index d'accidents sigui superior.

Perque? hi ha una cultura al volant que es molt diferent. Les limitacions de velocitat es posan amb seny i hi ha una motivació. Als trams limitats, practicament tothom respecta els limits de forma escropolosa. Tothom circula per la dreta si no estan avançant, etc...

El que mata no es la velocitat, si no com es fa servir el vehicle. El que mata es la persona que hi ha radera el volant i el seu respecte per les normes vigents.

i us preguntareu si a Alemania son dures aquestes normes. Doncs be, ja m'han parat un parell de vegades per circular a 80 a on estava limitat a 70. I en els dos casos, el policia, en un anglés impecable em va llegir el codi de circulació que parla de l'infracció que havia comés. Ademes la multa no era cara, no arrivaba als 30 Euros i la concienciació de que si tingués un carnet alemany hauría perdut 3 punts. Conclusió? No estan per recaptar calers. Estan per ensenyar als conductors.

La empresa per la que treballo, la casa matriu es alemana. Tothom que per motius profesionals te de fer servir un vehicle, la empresa l'obliga cada any a fer un curset d'un dia de conducció defensiva. Que s'apren en aquests cursets? Com pot un salvar la vida en situacions límits (perdues de control del vehicle, etc...) pero la lliçó mes valuosa que tothom treu es que es molt millor no entrar en una situació limit.

Malhauradament aqui a Espanya estem a anys llum dels alemanys. Tant a nivell d'educació dels conductors com a nivell de qualitat i direcció de policies com de concienciació en general del que implica un vehicle.

Mentres tant, necessitem el que tenim, multes cares, policies que no saben parlar idiomes, conductors que es planten al carril del mig de l'autopista i fan tot el trajecte allà, gent que no respecte les senyals perque moltes son posadas arbitrariament sense cap ni peus... pero mentre no avançem en el que encara no tenim, no millorarem. I els nostres politics, cap de ells, esta fent res a la bona direcció.